RECENZE DSH 2014-2 koncerty s SDH-Viktorie Sládková

Dvé další skladby nastudovali Pražští pěvci se Stanislavem Mistrem: Pět madrigalů na verše Christiana Morgensterna Milana Jíry (1935) – intonačně náročné a plné ,jedovatého“ slovniho humoru a po nich místy az strašidelné Mládence v peci ohnivé Vladimira Franze (1959) na vlastni libreto. V pražské premiéře se partu Vypravěče dobře zhostil Marek Pavlíček, na varhany hrála Jiřina Dvořáková Marešová.

Druhou polovinu koncertu vyplnily a naplnily čtyři kompozice pro sbor.Vystoupil smíšený komorni sbor Pražští pěvci se svérázným a téméř ,všehoschopným“ sbormistrem Stanislavem Mistrem, těleso specializující se na soudobé skladby a tudiž hojné vyhledavané tvůrci. První tři skladby, všechny ve světové premiéře, byly provedeny a cappella – nejprve zazněl zajimavý dvoudilný Chór na téma času mladičké krajanky Eleny Kordasové Kiral (1984)a poté neméné zajimavé Salve Regina Petra Koronthalyho (1985). Nasledovalo To ro ron‘ Jana Vičara (1949). Posledni skladbou večera bylo moteto Aqua e vino pro smíšený sbor, bicí nástroje, kontrabas a cembalo Lukáše Hurníka (1967). Sbor toto moteto provedl uz v dubnu na olomouckém mezinárodnim festivalu soudobé hudby, tentokrát ale s jinymi sólisty, přičemž i část sboru tvořili noví členové. Posluchačsky i divácky vděčné dilo skladatele, jenž je i spoluautorem knihy Hovory o víně, se stalo předmětem pokoncertních vášnivých diskusí.